با ساخت پرینترهای سه بعدی به منظور تولید قطعات پلیمری دندانپزشکی و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در سال دانش بنیان در پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم به قطب تولید پرینترهای سه بعدی حوزه سلامت دهان و دندان کشور تبدیل می‌شود.

قشم، قطب تولید پرینترهای سه بعدی دندانپزشکی کشور می‌شود

01 06 2022

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم، امیر نیکوکار یکی از جوانان کارآفرین فعال در یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم اظهار کرد: پرینترهای سه بعدی جزو محصولات مورد نیاز برای ساخت ادوات پزشکی، مهندسی و هنری در کشور است که با تولید این پرینترها علاوه بر رفع نیازهای داخلی می‌توان به ارزآوری این محصولات در بازارهای خارجی امیدوار بود.

وی در این باره توضیح داد: هم اینک این شرکت انواع پرینترهای سه بعدی را در سه رشته اصلی و 10 گونه متقاوت با کاربردهای مختلف عرضه می‌دارد.

این کارآفرین ادامه داد: انواع پرینترهای سه بعدی در بخش‌های طراحی و مهندسی، ساخت و تولید، آموزش و تحقیقات، پزشکی و درمان، دندانپزشکی و دندانسازی، طلا و جواهرسازی، معماری و ماکت سازی و هنر و مجسمه سازی در این مرکز تولید می‌شوند.
نیکوکار با بیان اینکه تولید پرینترهای سه بعدی برای تولید محصولات پلاستیکی در دستور کار قرار گرفته، افزود: هم اکنون ساخت مولاژهای پزشکی در حال انجام است و نمونه‌های ساخت آنها ۹۵ درصد ارزان تر از نمونه‌های مشابه خارجی دارد.

وی عنوان کرد: همجواری آن با کشورهای حاشیه خلیج فارس و تسهیل در صادرات محصولات تولیدی با همسایگان، استفاده از مزیت‌های گمرکی و مالیاتی مناطق آزاد موجب شده، واحد تولید پرینترهای سه بعدی دندانپزشکی در پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم تاسیس شود.

این کارآفرین ادامه داد: گرچه هم اکنون عملیاتی چون، شبیه سازی قبل از عمل، ساخت پروتزهای درمانی فیکسچرهای ایمپلنت و… به‌طور عملیاتی با پرینتر سه بعدی و توسط پزشکان انجام می‌شود، ولی نگاه آینده بشر به تکمیل فرایندهای اندام حیاتی بدن با سلول‌های بنیادی و با استفاده از بایوپرینترها دوخته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با توسعه بخش‌های جانبی این شرکت دانش بنیان، زمینه برای بایوپرینترها فراهم خواهد شد و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت موجود برای تحقق این تکنولوژی روز در کشور استفاده کنیم.

این شرکت دانش بنیان است که در پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم فعالیت خود را آغاز کرده و پیش‌بینی می‌شود به زودی اخبار خوبی را در حوزه‌های مختلف با ابتکار جوانان ایرانی رقم بزند.


 

آخرین‌ها

13 03 2024

دیدار رئیس پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم بهمراه سایر مسئولین و کارکنان با...

همزمان با ماه مبارک رمضان دکتر محمد شریف رنجبر رئیس پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم به همراه معاون فناوری و پشتیبانی و چندتن دیگر از مسئولین و...

3884
11 03 2024

در راستای تجاری سازی فناوری های حاصل از تحقیقات کشاورزی و علوم شیلاتی: انعقاد...

انعقاد تفاهم نامه سه جانبه تأسیس و راه اندازی مرکز رشد علوم شیلاتی هرمزگان

4476
04 03 2024

گزارش تصویری بازدید روسای مراکز تحقیقاتی منابع طبیعی منطقه دو کشور و هیأت...

روسای مراکز تحقیقاتی منابع طبیعی منطقه دو کشور از استان های هرمزگان، قم، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و اصفهان از مجموعه فعالیتهای پارک زیست...

5265
04 03 2024

گزارش تصویری بازدیدمدیرکل دفتر امور فناوری سازمان تات از مجموعه فعالیتهای...

مدیرکل دفتر امور فناوری سازمان تات از آزمایشگاه ها و فعالیتهای شرکتهای مستقر در پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم بازدید کردند

5400
03 03 2024

فراخوان مرکز رشد جامع مشترک پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم و دانشگاه پیام نور...

مرکز رشد جامع مشترک پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم و دانشگاه پیام نور مرکز بین الملل قشم آماده بهره برداری و حمایت از کسب و کارهای نوپا، فناور با...

4559
02 03 2024

برگزاری جلسه هیأت امنای پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم

جلسه هیأت امنای پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم

4584
02 03 2024

گزارش تصویری بازدید دکتر خیرالدین و هیأت همراه از پروژه های عمرانی پارک زیست...

بازدید دکتر خیرالدین و هیأت همراه از پروژه های عمرانی پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم

5108
27 02 2024

افتتاح مرکز رشد مشترک پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم و دانشگاه پیام نور مرکز...

افتتاح مرکز رشد مشترک پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم و دانشگاه پیام نور مرکز بین الملل ق

5283
08 02 2024

در ایام دهه فجر برگزار شد: جلسه هم اندیشی پارک زیست فناوری خلیج فارس با...

در ایام دهه فجر برگزار شد: جلسه هم اندیشی پارک زیست فناوری خلیج فارس با دانشگاه پیام نور مرکز بین الملل قشم در راستای نحوه همکاری مشترک جهت راه...

16102
04 02 2024

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با فرایندهای ثبت برند

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با فرایندهای ثبت برند پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم با همکاری شرکت تجارت بین الملل عجمان برگزار می نماید

18862