تعمیم دانش و علوم تخصصی لازمه توسعه متوازن و انتفاع مردم جزیره

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در نشست هم‌نشینی با مدیران شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان

14 04 2022

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم مهندس افشار فتح الهی سرپرست منطقه آزاد قشم در نشست هم‌اندیشی با مدیران شرکت‌های فناور نوپا و دانش‌بنیان مستقر در منطقه آزاد قشم که با حضور امام‌جمعه شهرستان و فناوران پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم و دیگر فعالان این عرصه در قشم برگزار شد، ضمن ابراز مسرت از حضور 42 شرکت فناور در جزیره بیان داشت: باتوجه به بیانات مقام معظم رهبری و شعار سال، امسال وظیفه ما و شما که در این حوزه صاحب‌تجربه هستید این است که از تمام امکانات و دانش خود برای توسعه صنایع و تولیدات دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف علمی که به رشد و پیشرفت کشور کمک می‌کند، استفاده کنیم.
وی نیروهای متخصص و توانمندی که در حوزه‌های مختلف فعال هستند را از سرمایه‌ها و داشته‌های کشور خواند و گفت:  متأسفانه ما نتوانستیم این سرمایه‌های ارزشمند را به چرخه اقتصادی کشور اضافه کنیم.
مهندس فتح الهی با اشاره به عناوین بیانیه گام دوم انقلاب افزود: تقویت خودباوری بین جوانان مستعد و متخصصان کشور می‌تواند به ما در گذشتن از مرزهای دانش و فناوری کمک کند مانند آنچه در سالیان گذشته در حوزه صنایع نظامی، دفاعی و هسته‌ای رخ داده است.
این مقام عالی ادامه داد: این موفقیت‌ها بیانگر توانمندی نیروهای دانشگاهی و استعدادهای درخشان کشور است و وظیفه ماست بسترهای لازم برای فعالیت‌های دانش‌بنیان و به‌کارگیری مغزهای متفکر و استعدادهای درخشان کشور را فراهم کنیم.
 تعمیم دانش و علوم تخصصی لازمه توسعه متوازن و انتفاع مردم جزیره
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم، توجه به اقتصاد دریامحور را از موضوعات مهم مورداشاره رهبر خواند و یادآور شد: فعالیت‌های شیلاتی و زیست فناورانه مبتنی بر دانش می‌تواند ضمن کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی سهم بیشتری از تولید، اشتغال و درنتیجه افزایش درآمد برای مردم منطقه به همراه داشته باشد.
وی تأکید کرد: ما آماده‌ایم از همه امکانات و ابزارها در راستای تحقق شعار سال استفاده کنیم تا در پایان سال به اثرات و نتایج ارزشمند موردنظر مقام معظم رهبری و سربلندی ایران اسلامی دست‌یابیم.
فتح الهی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان باید با تعمیم دانش به سایر فعالان اقتصادی و مردم جزیره، به‌ویژه در حوزه اقتصاد دریامحور و تشکیل شرکت‌ها و تعاونی‌ها، در کارآفرینی و انتفاع جامعه محلی نقشی ارزنده ایفا کنند.
به گفته وی، قشم جوانان مستعد، توانمند و علاقه‌مند به کار بسیاری دارد  که با کمک شرکت‌های پیشرویی مانند شما، می‌توانند به‌گونه‌ای تجاری‌سازی کنند که همه جزیره از این توانایی منتفع شود.
فتح الهی همچنین خواستار تشکیل کمیته اقتصادی با حضور مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان باهدف احصا مشوق‌های لازم برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف شد و گفت: معرفی دستاوردها و محصولات شرکت‌های فعال قشم، تأمین مواد موردنیاز پروژه‌های مختلف از تولیدات این شرکت‌ها، ایجاد بسترهای انگیزشی برای ورود و تأسیس شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در جزیره باید از اهداف این کمیته باشد.
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به نوروز پر گردشگر قشم تأکید کرد: استقبال استثنایی گردشگران در نوروز نشان داد که قطعاً صنعت گردشگری ظرفیت بالایی برای تولید ثروت برای مردم منطقه دارد و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در بخش اپلیکیشن های مختلف برای کمک به حوزه گردشگری، حرفی برای گفتن داشته باشند.
فتح الهی در پایان اظهار داشت: امیدواریم با همکاری و تعامل از فرصت نام‌گذاری امسال نهایت بهره‌وری را داشته باشیم تا در حوزه تولیدات دانش‌بنیان و کارآفرینی کشور، نقشی پویا ارائه کنیم.

 

 

 

آخرین‌ها

13 03 2024

دیدار رئیس پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم بهمراه سایر مسئولین و کارکنان با...

همزمان با ماه مبارک رمضان دکتر محمد شریف رنجبر رئیس پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم به همراه معاون فناوری و پشتیبانی و چندتن دیگر از مسئولین و...

3765
11 03 2024

در راستای تجاری سازی فناوری های حاصل از تحقیقات کشاورزی و علوم شیلاتی: انعقاد...

انعقاد تفاهم نامه سه جانبه تأسیس و راه اندازی مرکز رشد علوم شیلاتی هرمزگان

4331
04 03 2024

گزارش تصویری بازدید روسای مراکز تحقیقاتی منابع طبیعی منطقه دو کشور و هیأت...

روسای مراکز تحقیقاتی منابع طبیعی منطقه دو کشور از استان های هرمزگان، قم، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و اصفهان از مجموعه فعالیتهای پارک زیست...

5122
04 03 2024

گزارش تصویری بازدیدمدیرکل دفتر امور فناوری سازمان تات از مجموعه فعالیتهای...

مدیرکل دفتر امور فناوری سازمان تات از آزمایشگاه ها و فعالیتهای شرکتهای مستقر در پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم بازدید کردند

5185
03 03 2024

فراخوان مرکز رشد جامع مشترک پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم و دانشگاه پیام نور...

مرکز رشد جامع مشترک پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم و دانشگاه پیام نور مرکز بین الملل قشم آماده بهره برداری و حمایت از کسب و کارهای نوپا، فناور با...

4434
02 03 2024

برگزاری جلسه هیأت امنای پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم

جلسه هیأت امنای پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم

4460
02 03 2024

گزارش تصویری بازدید دکتر خیرالدین و هیأت همراه از پروژه های عمرانی پارک زیست...

بازدید دکتر خیرالدین و هیأت همراه از پروژه های عمرانی پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم

4885
27 02 2024

افتتاح مرکز رشد مشترک پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم و دانشگاه پیام نور مرکز...

افتتاح مرکز رشد مشترک پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم و دانشگاه پیام نور مرکز بین الملل ق

5065
08 02 2024

در ایام دهه فجر برگزار شد: جلسه هم اندیشی پارک زیست فناوری خلیج فارس با...

در ایام دهه فجر برگزار شد: جلسه هم اندیشی پارک زیست فناوری خلیج فارس با دانشگاه پیام نور مرکز بین الملل قشم در راستای نحوه همکاری مشترک جهت راه...

15881
04 02 2024

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با فرایندهای ثبت برند

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با فرایندهای ثبت برند پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم با همکاری شرکت تجارت بین الملل عجمان برگزار می نماید

18579