معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اختصاص اعتبارات به پارک‌های علم و فناوری بر اساس عملکرد آن‌ها، اعلام کرد: ۳۰ میلیارد به پارک‌های علم و فناوری، ۷ میلیارد به مراکز رشد و ۶ میلیارد به مراکز کارآفرینی تخصیص داده شد.

حمایت ۳۰ میلیاردی وزارت علوم از پارک‌های فناوری

12 04 2022

به گزارش روابط عمومی پارک زیست فناوری خلیج فارس به نقل از ایسنا، علی خیرالدین امروز در نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری با اشاره به اعتبارات این وزارتخانه در حوزه پژوهش و فناوری در سال ۱۴۰۰ گفت: بودجه این معاونت از اعتبارات ردیف اسنادی ۱۱۳۵۴۵ در مجموع ۱۲۶ میلیارد تومان بود که از این میزان حدود ۱۰ تا ۱۱ درصد تا مهر ماه تخصیص داده شده بود که با پیگیری فراوان تا آخر سال به ۱۰۰ درصد آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه این اعتبارات طی ۴ مرحله به پارک‌ها داده شد، ادامه داد: در مرحله اول که در تاریخ ۲۸ دی ماه سال گذشته بوده، مبلغ ۶ میلیارد و ۷۲۵ میلیون تومان معاونت بودجه داشت که ۵ میلیارد به پارک‌ها و یک میلیارد تومان مراکز رشد تخصیص داده شد.

خیرالدین اضافه کرد: در مرحله دوم که در ۷ اسفند بوده مبلغ ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بودجه داشتیم که ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به پارک‌ها، ۵ میلیارد تومان به مراکز کارآفرینی و بقیه به مراکز رشد اعطا شده است.

به گفته وی، اعتبارات مراکز کارآفرینی بر اساس عملکرد آنها بوده است.

معاون فناوری ‌وزیر علوم به اعطای اعتبارات مرحله سوم اشاره کرد و یادآور شد: در مرحله سوم ۱۳ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان بودجه داشتیم که ۱۲ میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان به پارک‌ها، ۴۵۰ میلیون به مراکز رشد و ۴۰۰ میلیون به مراکز کارآفرینی پرداخت شد.

به گفته وی در مرحله چهارم که ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ بوده، ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون بودجه تخصیص داده شد که ۱۰ میلیارد به پارک‌ها و حدود ۴۰۰ میلیون به مراکز رشد داده شد.

خیرالدین خاطر نشان کرد: در مجموع ۳۰ میلیارد به پارک‌های علم و فناوری، ۷ میلیارد به مراکز رشد و ۶ میلیارد به مراکز کارآفرینی تخصیص داده شد.

وی یادآور شد: همچنین این معاونت از ردیف متفرقه ۵۳/۷۵۰۰۰ نیز ۷۶ میلیارد تومان بودجه داشت که برای آن موافقت‌نامه‌ای در اردیبهشت ماه مبادله شده بود؛ از این ردیف بودجه تا آخر سال ۱۵ میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شد که بر اساس موافقت‌نامه بین پارک‌های علم و فناوری توزیع شد.

وی تاکید کرد: پارک‌های علم و فناوری باید برنامه داشته باشند و معاونت بر اساس برنامه بودجه را بین پارک‌ها توزیع خواهد کرد.

آخرین‌ها

13 03 2024

دیدار رئیس پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم بهمراه سایر مسئولین و کارکنان با...

همزمان با ماه مبارک رمضان دکتر محمد شریف رنجبر رئیس پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم به همراه معاون فناوری و پشتیبانی و چندتن دیگر از مسئولین و...

3688
11 03 2024

در راستای تجاری سازی فناوری های حاصل از تحقیقات کشاورزی و علوم شیلاتی: انعقاد...

انعقاد تفاهم نامه سه جانبه تأسیس و راه اندازی مرکز رشد علوم شیلاتی هرمزگان

4247
04 03 2024

گزارش تصویری بازدید روسای مراکز تحقیقاتی منابع طبیعی منطقه دو کشور و هیأت...

روسای مراکز تحقیقاتی منابع طبیعی منطقه دو کشور از استان های هرمزگان، قم، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و اصفهان از مجموعه فعالیتهای پارک زیست...

5014
04 03 2024

گزارش تصویری بازدیدمدیرکل دفتر امور فناوری سازمان تات از مجموعه فعالیتهای...

مدیرکل دفتر امور فناوری سازمان تات از آزمایشگاه ها و فعالیتهای شرکتهای مستقر در پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم بازدید کردند

5088
03 03 2024

فراخوان مرکز رشد جامع مشترک پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم و دانشگاه پیام نور...

مرکز رشد جامع مشترک پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم و دانشگاه پیام نور مرکز بین الملل قشم آماده بهره برداری و حمایت از کسب و کارهای نوپا، فناور با...

4348
02 03 2024

برگزاری جلسه هیأت امنای پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم

جلسه هیأت امنای پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم

4389
02 03 2024

گزارش تصویری بازدید دکتر خیرالدین و هیأت همراه از پروژه های عمرانی پارک زیست...

بازدید دکتر خیرالدین و هیأت همراه از پروژه های عمرانی پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم

4805
27 02 2024

افتتاح مرکز رشد مشترک پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم و دانشگاه پیام نور مرکز...

افتتاح مرکز رشد مشترک پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم و دانشگاه پیام نور مرکز بین الملل ق

4971
08 02 2024

در ایام دهه فجر برگزار شد: جلسه هم اندیشی پارک زیست فناوری خلیج فارس با...

در ایام دهه فجر برگزار شد: جلسه هم اندیشی پارک زیست فناوری خلیج فارس با دانشگاه پیام نور مرکز بین الملل قشم در راستای نحوه همکاری مشترک جهت راه...

15796
04 02 2024

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با فرایندهای ثبت برند

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با فرایندهای ثبت برند پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم با همکاری شرکت تجارت بین الملل عجمان برگزار می نماید

18484