دکتر محمد شریف رنجبر در سومین نشست کمیته حمایت از هسته ها و واحدهای فناور نوپا، نوآور و دانش بنیان با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم و مدیران شرکت های فناور و دانش بنیان به ارائه نقشه راه پارک پرداخت و با اشاره به اینکه قشم دارای پتانسیل های بسیاری در حوزه زیست فناوری است گفت: زیست فناوری یکی از فناوری هایی است که می تواند برای آینده کشور ثروت و امنیت ایجاد کند.

رییس پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم در سومین نشست کمیته حمایت از هسته ها و واحدهای فناور نوپا، نوآور و دانش بنیان: یکی از فناوری هایی که می تواند برای کشور امنیت و ثروت ایجاد کند بیوتکنولوژی است.

01 10 2022

به گزارش وابط عمومی و اموربین الملل پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم، رییس پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم با ارائه توضیحاتی پیرامون نقشه راه پارک گفت: قشم دارای استعدادها و پتانسیل های بسیاری در حوزه بیوتکنولوژی دریا است که این خود ارتباط تنگاتنگی با فعالیتهای شیلاتی دارد.

محمد شریف رنجبر بیان داشت: فعالیت های شیلاتی به سه بخش صید و مدیریت ذخائر، آبزی پروری و فرآوری تقسیم می شوند که فرآوری با حوزه بیوتکنولوژی صنایع غذایی و آبزی پروری با بیوتکنیک های تکثیر و پرورش آبزیان مرتبط هستند و در واقع این دو بخش با موضوع بیوتکنولوژی دریا بسیار آمیخته هستند.

وی بیان داشت: موضوع دیگری که در بحث زیست فناوری دریا وجود دارد بیوتکنولوژی دارویی است که ماده خام آن از طریق صنایع شیلاتی تأمین می شود یعنی اینکه ماده اولیه باید از طریق صیاد یا آبزی پروری تأمین شود.

در نتیجه سه حوزه اصلی بیوتکنولوژی دریا یعنی دارویی، بیوتکنیک های آبزی پروری و فرآوری هر سه با صنعت شیلات مرتبط هستند.

رنجبر اظهار داشت: در جزیره قشم 26 درصد از صید استان صورت م گیرد و صید ماهی های متو و ساردین در این جزیره حدوداً 67 درصد از کل صید جنوب ایران را تآمین می کند.

رییس پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم خاطر نشان کرد: یکی از اهداف طرح توسعه 5 ساله کشور توسعه آبزی پروری در جزیره قشم است و بیان داشت: تولید سالیانه 84 هزار تن ماهی، 1000 تن میگو و 200 تن سایر آبزیان در قشم پیش بینی شده است.

وی مطرح کرد: صنعت پرورش ماهی در کشور دارای پیشرفت چندانی نبوده اما خوشبختانه صنعت پرورش میگو موفقیت آمیز بوده است و در واقع می توان گفت: با استفاده از تکنیکهای متراکم و فوق متراکم می توان مقدار برداشت میگو را نیز افزایش داد و در ادامه گفت: ما باید تلاش کنیم که محصولات خلاقانه شیلات قشم را توسعه دهیم و ماهی با کیفیت بالا تولید و به بازار عرضه کنیم.

رییس پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم ضمن اشاره به وجود پتانسیل های گسترده جزیره قشم در حوزه آبزی پروری گفت: آبزی پروری می تواند بخش های وسیعی از مولد سازی، تکثیر و پرورش گونه های متعارف و گونه های جدیدی نظیر مرجان ها و اسفنج ها را در بر بگیرد که مرجان ها و اسفنج ها دارای منبع بسیار غنی هستند و برای تولید مواد ضد سرطانی و همچنین آنتی بوتیک های جدید کاربرد دارند.

گفتنی است در پایان جلسه مدیران شرکت های فناور و دانش بیان به بیان نظرات و خواسته های خود پرداختند.

آخرین‌ها

13 03 2024

دیدار رئیس پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم بهمراه سایر مسئولین و کارکنان با...

همزمان با ماه مبارک رمضان دکتر محمد شریف رنجبر رئیس پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم به همراه معاون فناوری و پشتیبانی و چندتن دیگر از مسئولین و...

3752
11 03 2024

در راستای تجاری سازی فناوری های حاصل از تحقیقات کشاورزی و علوم شیلاتی: انعقاد...

انعقاد تفاهم نامه سه جانبه تأسیس و راه اندازی مرکز رشد علوم شیلاتی هرمزگان

4318
04 03 2024

گزارش تصویری بازدید روسای مراکز تحقیقاتی منابع طبیعی منطقه دو کشور و هیأت...

روسای مراکز تحقیقاتی منابع طبیعی منطقه دو کشور از استان های هرمزگان، قم، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و اصفهان از مجموعه فعالیتهای پارک زیست...

5105
04 03 2024

گزارش تصویری بازدیدمدیرکل دفتر امور فناوری سازمان تات از مجموعه فعالیتهای...

مدیرکل دفتر امور فناوری سازمان تات از آزمایشگاه ها و فعالیتهای شرکتهای مستقر در پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم بازدید کردند

5173
03 03 2024

فراخوان مرکز رشد جامع مشترک پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم و دانشگاه پیام نور...

مرکز رشد جامع مشترک پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم و دانشگاه پیام نور مرکز بین الملل قشم آماده بهره برداری و حمایت از کسب و کارهای نوپا، فناور با...

4426
02 03 2024

برگزاری جلسه هیأت امنای پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم

جلسه هیأت امنای پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم

4450
02 03 2024

گزارش تصویری بازدید دکتر خیرالدین و هیأت همراه از پروژه های عمرانی پارک زیست...

بازدید دکتر خیرالدین و هیأت همراه از پروژه های عمرانی پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم

4875
27 02 2024

افتتاح مرکز رشد مشترک پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم و دانشگاه پیام نور مرکز...

افتتاح مرکز رشد مشترک پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم و دانشگاه پیام نور مرکز بین الملل ق

5056
08 02 2024

در ایام دهه فجر برگزار شد: جلسه هم اندیشی پارک زیست فناوری خلیج فارس با...

در ایام دهه فجر برگزار شد: جلسه هم اندیشی پارک زیست فناوری خلیج فارس با دانشگاه پیام نور مرکز بین الملل قشم در راستای نحوه همکاری مشترک جهت راه...

15869
04 02 2024

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با فرایندهای ثبت برند

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با فرایندهای ثبت برند پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم با همکاری شرکت تجارت بین الملل عجمان برگزار می نماید

18561